Både store og små virksomheder modtager en gang imellem penge fra det offentlige. Det kan fx være dagpengerefusion, negativ moms eller andre betalinger fra stat, region eller kommune. Derfor skal alle virksomheder uanset størrelse, som har CVR-nummer, også have en NemKonto. Når din virksomhed har fået et CVR-nummer, skal du indberette en NemKonto i dit pengeinstitut.
Du vælger selv hvilke af virksomhedens erhvervskonti, der skal være virksomhedens NemKonto.
Når du har indberettet en NemKonto, så kan du logge ind på selvbetjening på nemkonto.dk. Her kan du altid se hvilken konto, der er registreret som din virksomheds NemKonto. Det kræver blot, at du logger på med medarbejdersignatur, der relaterer til virksomheden.
Bemærk, at virksomheder ikke kan benytte NemID privat til erhverv-løsningen til NemKonto. Virksomheder skal derfor benytte sig af deres medarbejdersignature.
Log ind på selvbetjening
- Gå til selvbetjening og Klik på linket "Log ind som virksomhed"
- Klik på linket "Log på med digital signatur" på den side, du nu får vist.
- Du bliver bedt om at vælge den digitale signatur, du vil logge på med, hvis der er flere forskellige digitale signaturer installeret på din pc. Markér din signatur i listen, og vælg knappen ”OK”.
- Indtast herefter adgangskoden til din digitale signatur, og vælg knappen ”OK”.
Her kan du læse mere om NemID Erhverv