Registerindsigt

Virksomheden har ret til at bede om indsigt i de kontooplysninger, som NemKontoregisteret indeholder om virksomheden

Sådan søger virksomheden om registerindsigt

Der er ingen formkrav til jeres henvendelse, som kan ske både telefonisk eller pr. brev

Hvis I anmoder om registerindsigten pr. brev, eller via sikker mail, kan I bruge blanketten nedenfor, hvor I oplyser CVR-nummer, navn og adresse. På den måde kan vi identificere jer korrekt og sikkert. I kan også anmode om registerindsigt, ved at ringe til NemKonto-support.

Når vi har modtaget jeres anmodning, sender vi oplysningerne fra registeret med posten til virksomhedsadressen.

Send anmodning om registerindsigt

Virksomheden kan anmode om registerindsigt, ved at udfylde nedenstående blanket, hvor I oplyser CVR-nummer, virksomhedsnavn og adresse. På den måde kan vi identificere virksomheden korrekt og sikkert. 

Send via almindelig post

Blanketten sendes til:
NemKonto Support
Lauritzens Plads 1
9000 Aalborg

Hent blanket (pdf)

Send via sikker mail:

Hvis du kan sende sikker og krypteret mail, kan du sende din anmodning om registerindsigt til e-post-adresse til nemkonto@sikker.kmd.dk 

Indsigelse til Digitaliseringsstyrelsen

Hvad gør vi hvis oplysningerne er forkerte?

I kan gøre indsigelse til Digitaliseringsstyrelsen, hvis I mener, at der er fejl i oplysningerne. Digitaliseringsstyrelsen vil så vurdere sagen og sende en afgørelse til jer. Indsigelsen skal være skriftlig, indeholde virksomhedens CVR-nr. og sendes til:

Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
Postboks 2193
1017 København K

Hvis indsigelsen vedrører en såkaldt specifik konto, som en bestemt myndighed udbetaler en ydelse til, skal indsigelsen dog sendes til den pågældende myndighed og ikke til Digitaliseringsstyrelsen. Myndigheden vurderer herefter sagen og sender en afgørelse.