Tilmeldingsblanketten kan indsendes til Digitaliseringsstyrelsen på tre forskellige måder - direkte af den person som er logget ind og udfylder blanketten, via signering med MitID Erhverv af instituttets tegningsberettigede eller via prokurist (fuldmagtshaver).
Herunder informeres nærmere om proces for tilmelding via tegningsberettigede og prokurister.
Signering for tegningsberettigede eller prokurist (fuldmagtshaver)
Efter login med MitID Erhverv afgives oplysninger (navn og mailadresse) på relevante tegningsberettigede personer eller prokurister for instituttet.
Bemærk, at signeringen af tilmeldingsblanketten skal foregå i overensstemmelse med instituttets tegningsregler eller med dokumentation for prokura (fuldmagt) før tilmeldingen accepteres.
Efter de relevante oplysninger er afgivet, sendes en meddelelse indeholdende et link, hvor signeringen foregår med MitID.
Når alle udpegede personer har signeret, er tilmeldingsblanketten færdigudfyldt. Det er således først, når alle nødvendige underskrifter er afgivet, at anmodning om tilmelding til ordningen bliver sendt til Digitaliseringsstyrelsen.
Digitaliseringsstyrelsen vil herefter behandle anmodningen og vende tilbage med en bekræftelse, hvorefter instituttet anses for at være tilmeldt ordningen.
Tilmeldte institutter kan ses på nemkonto.dk