Stands betalinger

Under betalinger har du mulighed for at standse de betalinger, som NemKonto har modtaget, både enkeltbetalinger og bundter af betalinger.

Bemærk! Du kan kun se de betalinger fra din egen myndighed, som du via din autorisation har adgang til.

Sådan standser du enkelte betalinger

  1. Start med at fremsøge de enkelt betalinger der skal standses.Anvend menuen Betalinger
    Klik på linket Søg enkeltbetalinger
  2. Indberet søgekriterier, til at finde den/de pågældende betalinger. F.eks. CPR-nr. betalingsdato, ydelsesart mv.
  3. Svarbillede på søgning af enkelt betalinger. Via svarbilledet kan du se detaljer om den enkelte betaling. Når en betaling skal standses, skal du klikke på linktet "Vis Detalje".
  4. Når en betaling har status = ”Afventer betaling” kan du standse betalingen. For at standse betalingen, således at den ikke bliver kompletteret og videresendt til BFC skal du klikke på knappen ”Stands”.
  5. Bemærk, at der øverste på skærmbilledet vises en kvittering for standsningen. Du har mulighed for at få udskrevet en kvittering på papir. Benyt i givet fald linket ”Udskriv kvittering”

Når du efterfølgende søger betalingen frem, kan du se at status på betalingen har ændret sig.
Status er nu = Betaling standset

Sådan standser du et bundt af betalinger

  1. Start med at fremsøge bundtet af betalinger, der skal standses. Anvend menuen Betalinger. Klik på linket "Søg Bundt af betalinger".
  2. Angiv søgekrieterier. Indberet navnet på bundtreferancen – evt. med angivelse af ydelsesarten.
  3. For at standsebundtet af betalinger, således at det ikke bliver kompletteret og videresendt til BFC skal du klikke på knappen ”Stands ventende”. Hvis et bundt allerede er blevet kompletteret, vises knappen ikke på dette skærmbillede, og du kan derfor ikke standse bundtet.
  4. Kvittering for standsning. Bemærk, at der øverste på skærmbilledet vises en kvittering for standsningen.Du har mulighed for at få udskrevet en kvittering på papir. Benyt i givet fald linket ”Udskriv kvittering”.

Gå tilbage