Ret og slet specifik NemKonto

Sådan retter du en specifik konto

  1. Åbn borgerens/virksomhedens kontooversigt som beskrevet i afsnit 2.3 Åbn kontooversigt for borger eller virksomhed.
  2. Klik på linket ”Ret” ud for den specifikke konto, du vil ændre. Du får vist siden ”Detaljer for specifik konto”:
    Bemærk! Hvis borgeren/virksomheden fremover vil anvende en udenlandsk konto eller et FI-nummer som specifik konto, skal du ikke udfylde felterne på siden, men i stedet klikke på et af de to link under ”Andre muligheder”.
  3. Indtast det nye kontonummer i feltet ”Nyt kontonummer” og indtast evt. også en ny dato i feltet ”Gælder til”, hvis datoen skal være end anden.
  4. Vælg knappen Gem. Du bliver bedt om at signere ændringen og får herefter vist en kvittering.

Sådan sletter du en specifik konto

  1. Åbn borgerens/virksomhedens kontooversigt som beskrevet i afsnit 2.3 Åbn kontooversigt for borger eller virksomhed.
  2. Klik på linket ”Ret” ud for den specifikke konto, du vil ændre. Du får vist siden ”Detaljer for specifik konto”.
  3. Vælg knappen Slet konto. Du bliver bedt om at signere ændringen og får herefter vist en kvittering.

Bemærk, at NemKonto-systemet ikke kan vise kontonummeret på den specifikke konto, du lige har slettet. I kvitteringen får du derfor ikke oplyst kontonummeret, men blot at du har slettet specifik konto for den pågældende ydelsesart.

Gå tilbage